Willkommen - Ha már itt vagy

Telefon a DT-től vagy mástól?

2014. március 23. - StanLee

Itt Németországban az alternatív telefonszolgáltatók többen vannak mint otthon, ezért érdemes elgondolkozni azon, hogy esetleg másnál legyen az embernek telefon és internet előfizetése, mint a piacot uraló Deutsche Telekom-nál (DT).

Amikor odáig jutottunk, hogy ideje máshová elköltözni, nagyon nem is foglalkoztunk a telefonnal, mivel tudtuk, hogy barátnőmnek van aktív előfizetése a DT-nél és visszük magunkkal az egész hóbelebancot, az új lakásban csak pár napot kell telefon nélkül kibírni, és mindenki elér minket a régi számunkon.

A DT helyi értékesítési pontján egy hónappal a költözés előtt bejelentettük, hogy akkor január 1-től az új lakcímen akarjuk a mostani előfizetést használni. Az értékesítő megnyugtatott minket, hogy minden rendben, mert az új címen van telefonvonal. Öröm és boldogság.

December közepén bementünk, hogy érdeklődjünk a kapcsolási időpont miatt. A kedves eladó közölte, hogy most már csak január közepére vagy végére tud technikust biztosítnai, de pontos időpontot nem tud mondani.

A karácsony előtti utolsó munkanapon felkerestük megint a DT shopot. A technikus már csak valamikor februárban tudott volna kijönni. Barátnőm kiosztotta az értékesítőt, hazajött és alternatívát kellett keresnem telekommunkációs ügyben mert telefon és internet nélkül nem bírjuk ki 2 hónapon keresztül.

Alternatívaként jött az 1und1 Sofort Start szolgáltatása. A lényeg, hogy a szolgáltató mobilneten keresztül vezetékes és mobil számot ad, valamint hardvert is biztosít, ha két év hűséget vállalunk náluk. Mindezt úgy, hogy a mobil internetet a lakásban korlátlanul használhatjuk vezetékes hívásra és internetezésre, mindaddig, amíg nem tudják a vezetékes vonalat bekötni a lakásba. Dec. 29-én megrendeltem a szolgáltatást, másnap a DHL hozta a csomagot, benne minden szükséges eszközzel. Mivel nem voltunk otthon, csak január 2-án tudtam átvenni a csomagot, még aznap beüzemeltem az internetet és telefont, használtuk is nagy megelégedéssel.

Két hét múlva jött az első hívás az 1und1-tól, hogy a DT elutasította a hurokátengedést, mert az uj lakásban nincs telefon végződtetési pont (APL - Anschlusspunkt Linientechnik). Felment a pumpa, mert a lakásban 2 TAE aljzat is be van szerelve, ill. a pincében szabadon hozzáférhetek a DT APL-jéhez, tehát tudom, hogy van nálunk a DT-vel összeköttetésünk. Az ügyintéző kérte, hogy a Bauherrenhotline-on keresztül kérjük a DT-nél a lakás telefonvonallal történő ellátását (Mitversorgung). Ezt a főbérlőnek kellene elvégeznie. Ekkor jött a csavar az esetünkben. A lakás házszáma 14, a 16 szám alatt van az APL, és annak a tulajdonosa totál más, mint a mi főbérlőnk. A főbérlőnk persze nem tudta, hogy mit kell csinálni, majd én elintézem. A DT Bauherrenhotline-t felhívva készségesen közölték, hogy csak a 16 szám tulajdonosa jelentheti be a Mitversorgung-ot, és igen, a 16-ból gyakorlatilag ellátható a lakásunk telefonvonallal. Persze az ottani szomszédot addig nem is láttuk. Mivel nem akartam neki plusz munkát okozni, megoldást próbáltam keresni a problémánkra. A neten olvasgatva jött a fantasztikus ötlet, hogy kérjünk a DT-től egy telefonvonalat, és ha azt bekötötték, az előfizetést lemondva a DT-nél kapott új telefonszámot megadva lehet az 1und1-nál kérni a hurokátengedést.

Próba szerencse alapon neten megrendeltem az új vonalat (Call Plus Standard), kevesebb, mint két hétre rá kaptunk időpontot. A DT nem iskérdezte, hogy van-e APL, vagy valami más a lakásban, jönnek kötni. A szerelő nem is jött be hozzánk, mert a lakáshoz tartozó vonal be van kötve a központba, csak aktiválni kellett az előfizetést - figyelem, két hónapon keresztül az 1und1-nak a DT azt mondta, hogy nincs a lakásban bekötött vonal, a DT a saját előfizetőjének (barátnőmnek) nem tudott vonalat biztosítani a költözés napjától. Telefon bedug, van vonal. Másnap le is mondtuk az előfizetést, az 1und1-al közöltük az új számot, amire hivatkozva kérhetik a hurokátengedést. Két hétre rá jött a 1und1 szerelője (de. 9 óra), kötöznie nem kellett, csak a központban barkácsolt valamit. Reggel 9-kor még a mobilon neteztünk, délután kettő órakor mobil sticket kihúzom a routerből, TAE dugaljba a DSL kábelt bedugom, routert újraindítom és van internet. Természetesen nem kellett beállítani semmit se a routeren, mert az 1und1 megtette már.

Szóval így lett három hónap alatt az új albérletben telefon és internet előfizetésünk az 1und1-tól.

De miért is tartott ennyi ideig a telefonvonal aktiválása? A főbérlőnk nem tudta a legelső albérlője telefonszámát, ami ehhez a vonalhoz hozzá volt rendelve, és amivel a DT be tudta volna azonosítani az APL-t. Tehát ha új albérletbe költözöl Németországban, akkor érdemes megkérdezni az előző bérlő telefonszámát és nevét (Vorbesitzerdaten), hogy az új vonal hamar aktiválódjon. Ha teljesen ismeretlenül jössz Németországba, akkor érdemes az 1und1 Sofort Start csomagját kérned, annak érdekében, hogy rögtön legyen telefon és internet előfizetésed!

A bejegyzés trackback címe:

https://willkommen.blog.hu/api/trackback/id/tr245875382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.